עייפות, חוסר תיאבון, ישנוניות, חוסר ריכוז, דפיקות לב, כאבי שרירים, תחושה של מחנק ונדודי שינה הם רק חלק מן התסמינים הגופניים המעיקים על אנשים הלוקים ב’סינדרום אחרי-החגים’.
תמונה של אישה צועקת

 

מצב נפשי זה, שזכה לשם ‘סינדרום אחרי החגים’, משפיע על חלק ניכר מן האוכלוסייה בשובה לשגרה לאחר חופשת החגים. ברמה הפסיכולוגית ניתן אף לאבחן חוסר עניין, מתח, עצבנות, חוסר נינוחות, דיכאון או אדישות.
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם ‘סינדרום אחרי-החגים’ היא למנוע את הופעתו על ידי יישומם של כמה עקרונות פשוטים.

מי מושפע ביותר

ל’סינדרום אחרי-החגים’ השפעה חמורה ביותר לרוב על אנשים צעירים, בגיל שמתחת ל-45-40, החווים עצירה מוחלטת ברצף החגים עם שובם לשגרת העבודה, ללא תקופת מעבר. הסינדרום נוטה גם להשפיע על אנשים המשווים לחגים הילה אידילית ורואים בהם שיא של הרגשה טובה.
שכיח גם לראות ביטויים של הסינדרום בקרב אנשים שאינם נינוחים בעבודתם וסובלים משחיקה או בעיות של תשישות, או כאלה שפשוט אינם מרוצים מן העבודה.

חזרה הדרגתית

כאשר החופשה מתקרבת לסופה, חזרה הדרגתית לשגרה היום-יומית יכולה להקל עלינו להתרגל לשינוי ולמזער את ההשפעות הבעייתיות. בנוסף, יש לנסות שלא להתעסק באופן מוגזם בחגים. על מנת לעשות זאת, צריך להמשיך לעסוק לאורך השנה במספר פעילויות מהן נהנינו בחופשה. הכוונה לפעילויות כגון יציאה עם חברים, קריאה או פעילות גופנית. בקצרה, על מנת להתגבר על הבעיה, מומחים ממליצים שנתאקלם בהדרגה לשגרת העבודה. סינדרום “אחרי-החגים” איננו מחלה חמורה, אך אם הוא נמשך לאחר השבוע או עשרת הימים הראשונים שאחרי החזרה לעבודה, יש להיוועץ ברופא המשפחה על מנת להבטיח שאינכם סובלים מבעיה אחרת התובעת טיפול שונה.
בחזרה לבית הספר
גם ילדים עשויים לסבול מן הסינדרום, כשימי המנוחה והרגיעה באים לסופם והם שבים ללימודים. על מנת להימנע מכך, ממליצים רופאי המשפחה להתחיל לבסס שגרה יום-יומית כבר בעת שהייתם בבית, בהתבסס על לוחות הזמנים על פיהם מתנהלים חיי הילדים בימי הלימודים. זאת כארבעה או חמישה ימים לפני החזרה ללימודים. כמו אצל מבוגרים, אל לנו להתייחס ברצינות רבה מדי לתסמינים הנובעים מסינדרום זה.

מה ניתן לעשות מבחינה גופנית?

נסו לווסת את לוח הזמנים שלכם בימים שלקראת החזרה לשגרה. מספר ימים לפני כן, נסו להתנהל על פי שעות העבודה הרגילות ולקצוב את משך ה”סיאסטה”.
קבעו לפחות את שני הימים האחרונים של החופשה כימי הסתגלות.
נסו, ככל שניתן, שהחזרה לעבודה תהיה הדרגתית.
שנו יותר בימים הראשונים לשגרה ושמרו על לוח זמנים מווסת.

חשוב מאוד שאם הושפעתם מן התסמינים של סינדרום זה, עליכם להימנע מלקבל החלטות כבדות משקל לגבי הקריירה שלכם במהלך ימים אלה.

מבחינה פסיכולוגית

נסו להימנע מן התחושה כי תקופת החגים הינה ההפך הגמור משגרת חיי העבודה ומן התפיסה כי האחת טומנת בחובה הנאה צרופה ואילו השנייה הינה גיהינום עלי אדמות.
נסו לארגן את הימים הראשונים בעבודה וקחו את השליטה על יום העבודה שלכם.
הגיעו להבנה כי תחושה זו הינה אופיינית לימים הראשונים בלבד, וכי היא תחלוף במהרה.
נסו לא להתלונן ללא הרף, והימנעו מנקיטת גישה של סבל. תכננו פעילויות מתגמלות בימי העבודה. פנו מקום וזמן לפעילויות פנאי.

ביחס לתזונה, Forever ממליצים:

קחו נוגדי חמצון ומולטי ויטמינים על מנת לחזק את המערכת החיסונית.
משקאות אלו ורה – שתיית תרכובת המיץ נטולת האלואין שווה בעצם לשימוש ישיר בצמח. ג’ל האלו ורה מכיל ויטמינים רבים, חומצות אמינו ומינרלים, לרבות ויטמין B-12 הנדיר ושבע חומצות אמינו חיוניות. המשקה יסייע לשמור על תקינות מערכת העיכול ויגן על הגוף מפני חילופי העונות. כתוספת עבור הקטנים, תנו להם משקה אלו ורה וחמוציות המקנה לג’ל טעם נפלא ומשמש נוגד חמצון עוצמתי להגנה על העור. המשקה מהווה מקור טבעי של ויטמין A ו-C הודות לחמוציות ולתפוחים שבו.

ויטמינים משלימים מסייעים אף הם בחזרה לעבודה או ללימודים:
לילדים:
פוראור קידס – יספק לילדיכם את חומרי התזונה להם הם זקוקים במהלך השגרה היומית. תוסף זה כולל ויטמינים (מקבוצת A, C, D, E ו-B), פיטונוטריאנטים ומינרלים שייתכן שאינם כלולים בדיאטה היום-יומית שלהם.
למבוגרים:
פוראור פומסטין – תערובת המכילה שילוב ייחודי של מיצים ותמציות פירות. כל מרכיבי פוראור פומסטין נמצאים בראש רשימת ערך ה-Oxygen Radical Absorption Capacity
– ORAC המתאר את יכולת ספיחת הרדיקלים החופשיים (המחמצנים), בעיקר הרימון והמנגוסטין.
פוראור בי-פולן – תוסף תזונתי שלם במיוחד. טעמו הנעים מקל על אלה המעוניינים לכלול פולן דבורים בתזונתם. הפולן עשיר בחומצות אמינו ובמינרלים התורמים לבריאותנו.
ויטמין C – תוסף זה הינו נוגד חמצון עוצמתי המנטרל רדיקלים חופשיים ומסייע לחיזוק המערכת החיסונית של גופנו.

סיפורי הצלחה