ענת הירש, מנהלת ב-Forever, מורה ומטפלת בתטא הילינג
תחילתה של שנה חדשה היא זמן מעולה לתכנון ולהתכוונות נכונה בעסק שלנו ובכלל. ראשית, חשוב שיהיה לנו חזון ברור לשנה הקרובה. חשוב להבין שכל מציאות מתחילה בהתכוונות...

קצת לחץ עשוי להיות דבר חשוב ומדרבן שמעלה את התפוקה והעשייה שלנו (חשבו על ספורטאי לפני משחק או שחקן לפני הצגה), אלא שמחקרים רבים מראים כי לחץ יתר הוא אחד מהגורמים למחלות ואף לתמותה. ומכיוון שברור לנו כי לחץ יתר פוגע בבריאות ואינו רצוי, מובן כי כדאי להימנע ממנו.
בואו נראה אילו דברים מייצרים עבורינו לחץ: אי וודאות, דאגה כלכלית, פחד , עומס, קונפליקט ושינויים.
לאור זאת, ברור כי עסק עם FOREVER יכול להוות גורם ללחץ אם לא נתכנן את פעילותינו נכון.
תחילתה של שנה חדשה היא זמן מעולה לתכנון ולהתכוונות נכונה בעסק שלנו ובכלל.
ראשית, חשוב שיהיה לנו חזון ברור לשנה הקרובה. חשוב להבין שכל מציאות מתחילה בהתכוונות, באנרגיה ובמחשבה. כדי שחלום יתגשם (וחלומות מתגשמים) יש לחלום אותו קודם.

שלב א’– שלב החלום.

בונים חזון ברור, מפורט ובהיר בו אנו רואים איך חיינו ייראו בעוד שנה מהיום. ככל שנפרט יותר את החזון שלנו כך יהיה לנו יותר קל להגשימו. אני ממליצה לבנות חזון מלא בו אנו מתייחסים לכל תחומי החיים שלנו ולא רק לתחום העסקי. כאשר אנו בונים חזון כולל של כל תחומי החיים אנו שומרים על עצמינו מיצירת לחץ מיותר בהמשך. לדוגמא: אם נראה בחזון שלנו גם זמן לספורט, לתחביבים או למשפחה נמנע מעימותים ומלחצים בהמשך.

שלב ב’ – להגדיר את המטרות שלנו לשנה הקרובה.

מטרה לדוגמא: להגדיל את העסק ולאפשר לו להכניס סכום לפחות שווה ערך לעבודה כשכיר. כל אחד יקבע מטרות המתאימות עבורו.

שלב ג’ – לבנות יעדים ויעדי מישנה שיובילו להשגת המטרות הללו.

לדוגמא: כדי לאפשר לעסק להביא סכום לפחות שווה ערך לעבודה כשכיר אצטרך להגיע עד סוף השנה לדרגת מנהל.
כדי להגיע לדרגת מנהל בסוף השנה יהיה עלינו לבנות יעדי מישנה שיבנו באופן הדרגתי את דרגת המנהל בעוד שנה. אני מציעה לעשות זאת מהסוף להתחלה. אם לדוגמא אנו מחליטים שבעוד שנה אנו בדרגת מנהל, אז זה אומר שבעוד 9 חודשים עליי להגיע לדרגת ראש צוות בכיר וכו’.

שלב ד’ – לכתוב תכנית עבודה מסודרת אשר תוביל אותנו מהנקודה בה אנו נמצאים אל המקום אליו אנו רוצים להגיע.

הפעם בתכנית העבודה לא נסתפק בקביעה של יעדים, אלא נפרט לעצמינו איך זה יקרה. לדוגמא, כדי שבעוד חודש יהיה לי 12CC מה אצטרך לעשות החודש, השבוע וכל יום בשבוע. תוכנית עבודה טובה תרד לרמת התכנון היומי ותטווה את שיגרת הפעילות היומית שתאפשר להגיע ליעדים שקבעתי לעצמי.
כאשר אנו קובעים יעדים חשוב מאוד לעשות זאת נכון על מנת שהם ידחפו אותנו לפעולה אך לא יצרו לנו לחץ מוגזם שעשוי להוביל לייאוש ולאי עשייה. נקבע יעד מאתגר אך לא מייאש, מדיד, בר ביצוע ורלוונטי!
כדי לשמור על עצמינו מפני לחץ, כפי שראינו, לפני הכל חשוב שתהיה לנו רמה של וודאות בעסק, שנדע מה נשיג מבחינת הכנסה בכל חודש (פחות או יותר), וכך גם נדע שאנו מתקדמים בקצב הנכון עבורינו. זה גם יאפשר לנו לתכנן נכון כלכלית את הזמן שיעבור עד שהעסק יוכל לתת לנו את רמת ההכנסה אליה אנו רוצים להגיע. כאשר הדברים מתוכננים, נדע שאם בסוף שבוע עבודה היו לנו X פגישות עסקיות, או Y ש”ח מכירות, זה תואם את התוכנית והכל בסדר או שזה מתחת או מעל לתוכנית שלנו וכדאי לשנות את העשייה שלנו כדי לעמוד בתוכנית.
עבודה עם תוכנית פעמים רבות מורידה את הלחץ המגיע גם מבני הזוג/ הורים, שחוששים שהעסק “לא זז”. הסכמה על תוכנית עם בן/ת הזוג תיצור רמה של וודאות למה לצפות, תמיכה, הבנה ושיתוף פעולה שמאוד נחוצים להצלחה בעסק שלנו.
התרגלו לשגרת עבודה מסודרת עם העסק שלכם. הכניסו דברים קבועים לתוך הלו”ז כגון מפגש עם החונך, מפגשים עם משווקים שלכם ומפגשי הדרכה בתדירות קבועה (אחת לשבועיים, חודש וכו’), וכך תיצרו לכם מערכת מסודרת להצלחה עם העסק שלכם – ולא פחות חשוב, בלי לחץ מיותר.
שתהיה שנה של תכנון עשייה הצלחה והגשמת חלומות!

, מנהלת בכירה | למאמרים נוספים של

סיפורי הצלחה