ראיון עם אנג'לה לוגרן, מנהלת יהלום ספיר
אנג'לה לוגרן, מנהלת יהלום ספיר! הדרגה המכובדת הזו היא תוצאה ישירה לאהבה שלה למקצוע בשילוב עם הרצון האמיתי לפרוץ לשוק הבינלאומי. הרוח היזמית שלה מעוררת ההשראה מופנית כעת אליכם עם המלצות כיצד למנף את אהבתכם ל-Forever לעסק חובק עולם.

תמונה של אנג'לה לוגרן

 

מאז הצטרפותה לחברת Forever בשנת 2010, אנג’לה הקימה עסק מדהים אותו היא מנהלת מביתה שבאיים הקנריים שטופי השמש. ההחלטה שלה להפוך לעסק בינלאומי היה דבר שידעה שתיישם עוד בתחילת דרכה. במקרים רבים, בעלי עסקים חדשים ב-Forever חוששים לצרף אנשים במדינות  אחרות. אולם, אנג’לנה מאמינה כי הקמת עסק מצליח ברמה גלובלית מתבססת על אותם עקרונות הקיימים במסגרת הקמת עסק מצליח ברמה המקומית:
“עליכם להיות בעלי ידע אישי ועם אמון מלא בחברת Forever על מנת להיות מקצועיים, אולם עליכם לעבור גם את כל ההכשרות המתאימות שיסייעו לכם לכוון את האנשים להשגת מטרות אלו. וודאו שאתם מתמצאים באתרי החברה: Flpil.com ו- foreverliving.com תוכלו למצוא שם הדרכות ומידע חשוב רב במגוון שפות.  וודאו כי אתם מוכנים ובעמדה טובה שתאפשר לכם לעזור לאנשים באמת לפני שאתם מתחילים,” מייעצת אנג’לה.

מדיה חברתית הפכה לכלי גלובלי, וקיומה הפך את הקמת עסקים ברמה הגלובלית לתהליך ברור יותר. “אני נוטה להתחבר לאנשים דרך הפייסבוק ובאמצעות מגוון פלטפורמות אחרות, ואני עושה שימוש ביישומי iMessage, וואטסאפ, סקייפ או Face Time על מנת לחנוך אותם,” אומרת אנג’לה. “על מנת להגיע לקבוצות של אנשים קיימות פלטפורמות כגון ZOOM ,Fuse וגם Go To Webinar. יתכן והמושגים האלה יישמעו מפחידים עבור אנשים ללא חוש טכני, אולם היישומים הללו פשוטים וקלים מאוד לשימוש. במקרה של חשש, צפו באחד מסרטוני ההדרכה הרבים ביוטיוב”

״בכל מדינה הדרישה המרכזית שלי היא למצוא אנשים בעלי תשוקה אמיתית, ואז אני יודעת שאני יכולה לעזור להם לעזור לאחרים״

ככלל, כל בעל עסק נבון צריך להפעיל יכולת שיפוט כדי לקבוע עם מי כדאי לו להיכנס לעסק, וחשוב לאמץ גם את דפוס החשיבה הזה בתור בעל עסק ב- Forever.
יתכן ומפתה לצרף כל אחד או את כולם לקבוצה שלכם, אולם האמת היא שעבודה בתור עצמאי אינה מתאימה לכל אחד. אל תצרפו אנשים אלא אם כן אתם יודעים שיש להם, או שהם מסוגלים לפתח, את המיומנויות המתאימות. יהיה זה בלתי הוגן כלפיהם, וגם כלפי עצמכם, לצרף אותם משום שחבר קבוצה לא יעיל עלול לפגוע בעסק שלכם: אנשים אלו יבזבזו את כל האנרגיה והמשאבים שלכם. “תמרור האזהרה הגדול ביותר עבורי הוא מישהו שנראה שכל מה שהוא רוצה זה לעשות כסף מבלי לעבוד קשה: אינני יכולה לעבוד עם אנשים שאינם מוכנים להתחייב לטווח הארוך. במושג “טווח ארוך” אני מתכוונת למישהו שיתייחס למה שאנחנו עושים כמקצוע לכל דבר, ייקח את הזמן ללמוד ולהבין ולאחר מכן יעבוד קשה במשך לכל הפחות שנתיים עד חמש שנים.” מוסיפה אנג’לה, הדבר גם ברור למדי כאשר מישהו נכנס לעסק הזה לעצמו ולא למען אחרים: ״איננו יכולים להגיע לשום מקום מבלי לסייע לאחרים. בכל מדינה הדרישה המרכזית שלי היא למצוא אנשים בעלי תשוקה אמיתית, ואז אני יודעת שאני יכולה לעזור להם לעזור לאחרים.”
הקמת עסק גלובלי מסתמכת גם על הבנתם של הבדלים תרבותיים שונים, כגון מערכות שילוח, סוג מטבע ואזורי זמן. חשוב להיות מודעים לכך שלמרות שתסכולים עשויים להתעורר בעקבות ההשקעה ב-Forever במדינות שאינן שלכם, הדברים החיוביים עולים בהרבה על המטרדים המזעריים האלה. כיום, ההכשרה, התמיכה והמערכות הקיימות תואמות לעתים קרובות בין המדינות השונות, ועדיין, חשוב לגייס הבנה וסבלנות. וגם, במידה ואתם מודאגים מכך שמחסומי השפה עשויים להפריע להתפתחות העסק שלכם, רק זכרו כי חברת Forever מספקת כלים במגוון שפות.

שפה- זהו גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כשמדובר בבניית עסק בינלאומי. אנג’לה מסבירה: “אם מישהו היה ממציא שבב זעיר שיאפשר למוח שלי לדבר בכל השפות הקיימות בעולם, הייתי באמת מוכנה לשלם הון תועפות על מנת לרכוש אותו! למרבה הצער הדבר לא קיים כך שבאפשרותי לעבוד אך ורק עם אנשים דוברי אנגלית או ספרדית. אולם, אם היה בכוונתי לגייס אדם גרמני דובר השפה אנגלית, והוא היה מגייס אדם גרמני שאינו דובר השפה האנגלית, היינו יכולים לעשות שימוש בהכשרות בשפה הגרמנית. וגם, היות שאותו אדם שגויס על ידי מדבר גרמנית, באפשרותו לתרגם כל חומר אחר שאספק לו עבור האדם שהוא גייס (במידה והחומרים הללו אינם קיימים כבר בגרמנית).
לעתים קרובות אני רואה אנשים שאינם מדברים שפה מסוימת, מבקשים את המצגת העסקית בשפתו של מועמד פוטנציאלי. למרבה הצער אותו אדם כבר מבזבז הן את זמנו והן את זמנו של המועמד. אם אין באפשרותכם להסביר בפניהם את העסק בשפה המדוברת שלכם, לא תצליחו גם לחנוך אותם בשפתכם ולספק להם תמיכה מלאה בהמשך הדרך.”
זיכרו שאתם חלק מקהילה עולמית ותמיד יכולים לשאול FBOs  בעמודי הפייסבוק של המדינות השונות כיצד להתנהל בארצם. ״בכל מקרה עליכם לקחת על עצמכם את האחריות ולהיות בשליטה, אחרי הכול אתם בעלים של עסק עצמאי.”

טכנולוגיית הוידאו, חיבורים משופרים לאינטרנט ופלטפורמות שיחה, ללא ספק, הפכו את האפשרות להקמת עסק גלובלי לנגישה יותר, אולם, אם ברצונכם להקים עסק שכזה, חשוב להכיר בעובדה שלפעמים יתכן ותידרשו להניח את המחשב הנייד שלכם בצד ולנסוע. “אם ברצונכם להתחיל לפתח מנהלים ולאמן את הצוות שלכם לדרגות גבוהות יותר, חשוב שתראו את ההערכה שלכם ותפגשו את חברי הצוות באופן אישי,” אומרת אנג’לה, “אולם לפני כן אני נעזרת בתוכנית ״הצעד הראשון למנהל״  כבסיס לאימון ולבניית התכנית השיווקית. מרבית המדינות שיכפלו את התוכנית  ובנוסף לכך קיימת גם גרסת קובץ pdf שבאפשרותכם לשלוח. לעתים קרובות אשלח קובץ זה ולאחר מכן אנחה כל FBO דרכו – זוהי התורה האמיתית שלי.”

אני נעזרת בתוכנית ״הצעד הראשון המנהל״ כבסיס לאימון ולבניית התכנית השיווקית. מרבית המדינות שיכפלו את התוכנית… לעתים קרובות אשלח קישור ולאחר מכן אנחה כל FBO דרכו – זוהי התורה האמתית שלי

כאשר חבר צוות מגיע לתפקיד ניהולי, אנג’לה תפגין את ההערכה שלה באמצעות הנוכחות שלה במדינה שלהם ברגע שהם הופכים להיות מוכרים על הבמה. בזמן שהותה במקום, אנג’לה תציע גם הכשרה מקומית לצוות שלהם כך שהנסיעה כולה מהווה השקעה מצוינת.
“עבודה בצורה מקוונת לעולם לא תהיה יעילה באותה מידה כמו עבודה פנים מול פנים. המדריכה האישית שלי, ג’יין, נהגה לומר לי לעתים קרובות, “אנג’לה, אם היית חיה בבריטניה היית מגיעה לדרגה של מנהל יהלום לפני שנים רבות!” זאת כיוון שאני יעילה הרבה יותר בעבודה שלי עם אנשים ברמה האישית. משמעות החיים במדינה מעבר לים, שאני לא זוכה לעתים קרובות להכשיר את הצוות שלי, כקבוצה, במדינה שלהם, אולם אני גאה מאוד בכך שהאנשים איתם עבדתי מעולם לא עשו שימוש במשפט “אין לי מדריך מקומי” בתור תירוץ. כל זמן שאתם דואגים לקבוצה שלכם ומטפלים בה היטב, לא משנה באיזו דרך, ואם אתם באמת מעניקים לה את הכי טוב שלכם תוכלו להיות גאים בכך.”

אנג’לה לוגרן מימשה את הפוטנציאל הגלום באפשרות  להפוך את Forever לעסק גלובלי, והיא ניצלה במלואם את הכלים שהוצעו לה, אשר אפשרו לה לעשות זאת בצורה אופטימלית: “ברצוני לעזור לכמה שיותר אנשים בעולם, ו- Forever מאפשרת לי לעשות זאת. עבודה זו  אפשרה לי גם ליצור יחסי חברות מדהימים ברחבי העולם, אשר, בלעדי העסק הזה, לא היו מתקיימים.”

סיפורי הצלחה